Asus WL-500W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus WL-500W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

fredg 17-11-2009

---------- update review 17-11-2009 ----------
Zie mijn eerdere beoordeling van ruim een jaar geleden. Na plaatsing van een nieuw Ziggo modem(Motorolla SBV 5121E) heb ik de Asus in november 2008 weer in gebruik genomen. Snelheid(draadloos) was goed als er verbinding was. We zijn ruim een jaar verder en vandaag hield het apparaat er geheel mee op . Alle lampjes branden. Er knippert niets meer. Resetten helpt niet meer. Overleden dus. Oude Sweex(niet draadloos, alleen 4 poorten) weer uit de rommeldoos gehaald en geïnstalleerd. Op zoek naar iets nieuws met een hogere betrouwbaarheid en betere stabiliteit. Nu tijdelijk draadloos internetten via de beveiligde poort van de Fonera. Helaas heb je dan geen toegang tot je andere PC's in het eigen netwerk.

---------- oude review 11-09-2008 ----------
Router met veel mogelijkheden. Een klein jaar geleden aangeschaft. Inmiddels weer terug naar oude router van 6 jaar oud(sweex) Asus moest elke dag gereset worden omdat de verbinding to nagenoeg 0 gereduceerd was. Op een of andere wijze loopt geheugen vol en functioneert dat ding niet meer na enige tijd. Staat achter een kabelmodem van multikabel(ziggo). Sterkte van het signaal is nooit geweldig geweest.

EdwinM 29-08-2009
Geschreven voor: Asus WL-500W

Perfecte router na goede installatie en upgraden firmware. De support van Asus is beneden de maat, Informatique heeft mij echter zeer goede support verleend. De installatie moet kennelijk gebeuren via easy-install. Op de normale, achteraf ingewikkelder manier, is de verbinding met de Asus instabiel en het bereik matig. Ik heb er een harddisk op aangesloten. Dit werkt goed; deze is via alle computers bereikbaar. Elke map is apart te autoriseren. Filmstrip bij .jpg bestanden lijkt alleen te werken bij Vista, niet bij XP.

loepi1 27-11-2008
Geschreven voor: Asus WL-500W

Wat een ongelooflijk K$@#^%^# apparaat! Installatie ging zeer eenvoudig maar elke keer loopt het modem vast en moet hij gereset worden. Zelfs na herhaaldelijk resetten doet hij nu niets meer. Dit is de 2x ASUS die ik nu heb gehad van de winkel en morgen gaat hij terug!

Mess83 02-09-2008
Geschreven voor: Asus WL-500W

zeer goed toestel, reeds enkele maanden in het bezit

het toestel werkt bij mij ook al print en hddserver, printer installeren is enorm eenvoudig, hdd iets moeilijker, maar nog altijd goed doenbaar als je ietwat van computerervaring hebt en de handleiding goed volgt.

toestel werkt zowel bedraad als draadloos heel snel en wanneer een wireless-n usb stick gebruikt wordt aan een héél hoge snelheid zelf en heel ver bereik

ik kom daarvoor van een andere router (d-link), had aanvankelijk een beetje schrik maar asus heeft me meer dan overtuigd, ben ik content dat die domme router van d-link buitenligt en deze in de plaats staat

Robert te Kaat 28-04-2008

Router:
+ Internetten blijft mogelijk terwijl bittorrent downloads lopen (veel routers hebben alle CPU nodig voor torrents en komen niet meer aan www-verkeer toe)
+ Mogelijkheid om andere (niet ASUS) firmware te gebruiken, zoals OpenWRT, DD-WRT of Oleg's.
- De router lijkt dicht te slibben na een langere tijd torrents downloaden. Schijnt aan de ingebouwde firewall te liggen die moeite heeft met de vele connecties die torrent-software gebruikt.

Netwerkschijf via USB:
+ Erg praktisch
- Alleen aan de gang te krijgen door computer experts door eisen aan filesysteem (ext2, niet ondersteund vanuit Windows) en onhandige configuratieschermen
- Bij herstart van router worden partities iedere keer onder andere naam gemount (part1, dan weer part0, dan weer part2), waardoor een aangemaakte netwerkschijf (Windows) na een herstart mogelijk niet meer werkt en opnieuw moet worden aangelegd.
- Configuratie van gebruikers en rechten werkt niet goed, waardoor mappen soms alleen te lezen zijn (niet te schrijven), terwijl zowel lees als schrijfrechten in het configuratiescherm zijn uitgedeeld.

Downloaden via router (Downloadmaster):
- DownloadMaster zit vol fouten en geeft onbegrijpelijke foutmeldingen
- Downloaden van bittorrents ondersteunt niet alle gebruikelijke type torrent-formaten (geen DHT) en bestanden bleven bij mij status Queued houden, terwijl uTorrent ze zo binnen haalde. Kortom: onbruikbaar

Support:
+ Er is een breede ASUS-community waar men zelf een eigen firmware ontwikkeld (op basis van broncode van orginele ASUS-firmware)
+ ASUS zegt compatibiliteit met 802.11n-standaard te garanderen (eerst zien...)
+ Er verschijnen regelmatig nieuwe firmware updates
- Er verschijnen regelmatig nieuwe firmware updates (zou eigenlijk niet (vaak) nodig hoeven zijn...)
- De standaard firmware schijnt behoorlijk wat fouten te bevatten, afgaand op de opmerkingen in fora.

Naamloos_0304 05-03-2008
Geschreven voor: Asus WL-500W

Deze router gekocht in verband met de deelfunctionaliteit van een externe harddisk en printer.

Na twee dagen prutsen werken deze functies op dit moment prima.

Wat heb ik allemaal gedaan:
- Printer is een eitje; gewoon handleiding volgen.
- De externe harddisk is iets meer werk. De hardisk was 500G in FAT. Na het lezen van vele forums en een eerste installatie als één partitie, heb deze toch in 3 parties ingedeeld en dan geformateerd in EXT3. Dan harddisk aanmelden via de meegeleverde software. Dit is even puzzelen, je maakt op elke partitie één map en bent klaar. Vervolgens kun je vanuit je windowsomgeving op deze partities zoals je wilt mappen aanmaken en weggooien. Als server werkt de harddisk prima.
De eerste partitie was bedacht om te werken met de meegeleverde downloadmaster, maar dit werkt niet meer. Mogelijk omdat ik later de naam van de drive heb veranderd. Bedenk dus goed van te voren hoe je je server wilt inrichten en over naamgeving aan partities&mappen. Ik heb het idee dat deze software vastloopt door tussentijdse naamwijzigingen.
Maar downloadmaster lijkt in het algemeen een probleem. Deze software is zeeer traag bij torrents en niemand weet precies hoe dit moet werken. (engelse, duitse en nederlandse forums gelezen)

Ga de komende tijd nogmaals alles van de grond opbouwen en zaken zoals FTP testen en uitzoeken. Over snelheden kan ik niks zeggen daar heb ik niet naar gekeken.

Voorlopige conclusies:
- Installatie vraagt toch wat computerervaring.
- Downloadmaster is geen aankoopargument
+ Printerserver werkt binnen 5 minuten
+ Dataserver werkt prima

Mr leon 21-03-2007
Geschreven voor: Asus WL-500W

Heb hem net gisteren ontvangen en aangesloten.
Na een paar pogingen heb ik hem vrij snel een zeer snelle verbinding met het internet.
( zowel draadloos als bedraad)

het config menu( EZ setup) heb ik bedraad gedaan dat ging een stuk sneller.

Verbinding is zeer goed met @ home.

vrolijkje 28-10-2006
Geschreven voor: Asus WL-500W

Sinds een maand draait de router probleemloos en zonder onderbrekingen.
installatie met een easysetup tool is in één keer goed, met name voor de
beveiligingssettings is dat errug handig. de beste beveiliging zonder veel
poespas!
Wordt overigens als router gebruikt voor een ADSL verbinding die via een
Speedtouch modem (xs4all) binnenkomt.

De router wordt hier zowel wired als wireless gebruikt met hoge snelheden en in
een grotendeels betonnen huis. Bereik tot drie verdiepingen hoger zonder
problemen met een pc en pda.

2x usb worden gebruikt als printerserver en met een ext HDD. dat werkt nagenoeg
probleemloos (de HDD re connectie is niet van alle pc's foutloos (nog) , wordt